Własny biznes a kwestie podatków - Porady rachunkowe

Własny biznes a kwestie podatków - Porady rachunkowe kancelaria podatkowa warszawa
odernizacja lub powiększenie wartości majątku trwałego, jak również zakup wartości niematerialnych i prawnych bądź nabycie udziałów w przedsiębiorstwach lub długoterminowych papierów wartościowych. Warunkiem uzyskania kredytu inwestycyjnego jest pozytywny wynik prowadzonej przez bank analizy ekonomiczno-finansowej kredytowanego przedsięwzięcia inwestycyjnego. Udzielając kredytów inwestycyjnych, bank zwykle wymaga udziału własnego przedsiębiorstwa, co redukuje ryzyko kredytowe ponoszone przez bank. Większe kredyty inwestycyjne często mają formę kredytów konsorcjalnych. Kwota kredytu może zostać przekazana kredytobiorcy od razu w całości. Kredyt inwestycyjny może także być wypłacany w transzach lub mieć formę linii kredytowej. W pierwszym przypadku uruchamianie kolejnych transz jest zwykle warunkowane spełnieniem zobowiązań umownych. W drugim przypadku ? linii kredytowej ? umowa kredytowa nie precyzuje obowiązujących terminów i kwot wypłat środków. Kredyt inwestycyjny udzielany jest na ogół na dłuższe okresy, a schematy spłat mogą być następujące: równe raty kapitałowe, co jest równoważne malejącym ratom sumarycznym, gdyż odsetki są naliczane od coraz niższego kapitału; równe raty sumaryczne (raty annuitetowe). W zależności od umowy z bankiem, istnieje też możliwość jednorazowej spłaty kapitału w dacie zapadalności kredytu (ang. bullet repayment) lub przyjęcie nieregularnego schematu spłat kapitału, ustalonego indywidualnie dla danego kredytu.Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Kredyt_inwestycyjnyBiuro rachunkowe dla każdego Nasze czasy sprawiają, że mamy coraz mniej przestrzeni dla samych siebie, a coraz częściej zajmujemy się na przykład sprawami zawodowymi, które dla wielu ludzi oznaczają niemal całe życie. Z racji tego warto jest się zastanowić nad tym, co możemy zrobić, by ten stan rzeczy zmienić. Okazuje się, że biuro rachunkowe dla wielu z nas może być wybawieniem. Dlaczego? Otóż jeżeli prowadzimy swoją własną firmę i zatrudniamy na przykład księgową to wiemy, ile jest z tym wszystkim zamieszania. Jeżeli zaś swoje kwestie finansowe i nie tylko przekażemy w ręce profesjonalnego biura rachunkowego, to ze spokojem będziemy mogli liczyć na to, że wszystko zostanie załatwione tak, jak należy, bez nerwów i pośpiechu.Jak księgować koszty użytkowania samochodu w firmie?Obecnie w polskim prawie jest kilka możliwości odnośnie ujmowania w koszty działalności firmy kosztów użytkowania samochodu. Zależnie od możliwości danego samochodu i wybranego przez nas sposobu rozliczenia istnieje kilka opcji. Pierwszą opcją będzie zastosowanie najprostszej formy - czyli rozliczenia kosztów z 50% odliczeniem podatku vat od wszystkich wydatków na samochód, łącznie z paliwem. Nie trzeba wtedy prowadzić ewidencji przejazdów. Druga opcja to prowadzenie ewidencji przejazdów i odliczanie 100% podatku vat od wszystkich wydatków na samochód. Może to być jednak dość kłopotliwe - zwłaszcza, że taka opcja jest możliwa tylko przy deklaracji, że samochód jest użytkowany wyłącznie do celów firmowych. Najłatwiej jest załatwić kwestie ewidencji przejazdów dzięki monitoringowi GPS. Ostatnią opcją jest zakup i użytkowanie samochodu dostawczego z wbitym w dowód rejestracyjny przeglądem vat-1 - wtedy odliczamy 100% vat ze wszystkich wydatków bez potrzeby ewidencji przejazdów.